PicsByGuusje

Planningtips

Planning tips!

Hoe gaat het met jou als jij een planning moet maken?

Ben je er goed in of zou je er nog wat hulp bij kunnen krijgen!

Dan ben je hier aan het goede adres, ik ga jou een aantal tips delen over plannen die mij heel erg helpen!

Een to do list werkt niet als je deze op de verkeerde manier gebruikt, maar hoe moet het dan wel?

Als eerste maak je een lijst met de 5 belangrijkste taken. Op deze manier heb je al een heleboel taken gescrapt die je op een andere dag kan gaan oden. Deze 5 taken zijn de belanrijkste taken voor die dag. 

Daarna selecteer je de belangrijkste taak. Bij deze taak is het belangrijk dat je er een positief resultaat uit haalt. Als je deze taak gekozen hebt is het belangrijk dat je met 100% focus aan deze taak gaat werken, hierbij probeer je zo min mogelijk afleiding te hebben. Als je deze taak af hebt, gun jezelf dan een kleine pauze. Ga even een klein rondje lopen. Dit helpt mij heel erg om mij daarna weer goed te kunnen focussen. Als je weer terug bent begin je weer opnieuw, hierbij kies je een van de andere 5 taken op je lijstje en doe je precies op dezelfde manier.

Zo werk je efficiënt en neem je ook genoeg rust.

Het is heel belangrijk dat je wat ruimte overhoudt in je planning. Als er een taak toch uitloopt of er ineens een meeting tussen komt waar je niet op gerekend had dan is het niet erg. Dan kun je in die tijd die je over gelaten had de taak waar je mee bezig was verder uitvoeren.

Als laatste wil ik met je delen hoe ik het beste plan. Dit wil niet zeggen dat dit voor jou ook het beste werkt.

Ik werk graag met tijdblokken bijvoorbeeld:

9:00 Website bekijken

10:00 – 12:00 Bruiloft bewerken

12:00 Pauze

13:00 – 17:00  Bruiloft bewerken

17:00 – 18:00 Kennismakingsgesprek online

Dit is een planning hoe ik het fijn vind om te maken.
Als ik bijvoorbeeld meerdere uren bezig ga zijn met een taak plan ik dit alvast in voor meerdere uren.

Zo houdt ik het overzichtelijk voor mezelf!

Als je het nog overzichtelijker wilt maken kun je 'bruiloft bewerken' ook nog in kleine subtaken verdelen:

10:00 Bruiloft inladen

11:00 Bruiloft verdelen in bepaalde onderwerpen

12:00 Pauze

13:00 Klaarmaken bewerken

14:00 Ceremonie bewerken

15:00 Proost moment bewerken

16:00 Feest bewerken

 

Op deze manier is het voor jezelf nog overzichtelijker wat je moet doen en verdeel je een grote taak in kleinere taken. Dan is het ook nog leuk dat je meer dingen kan afstrepen van je lijstje.

Teminste dat vind ik altijd heel erg leuk om te doen!

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt gehad en er wat mee gaat doen!